GEÇİŞ DÖNEMİ BAĞIMSIZ DENETÇİ EĞİTİMİ DİKKATE ALINACAK HUSUSLAR
Eğitim Programına Başvurabilecek Meslek Üyeleri • Bağımsız Denetim Yönetmeliğinin geçici 1.maddesi kapsamında bulunan a. YMM’ler ile b. 15 yıllık mesleki tecrübeye sahip SMMM’ler katılabilir • Ayrıca; YMM’ler ile 15 yıllık mesleki tecrübeye sahip SMMM’lerden 01.01.2013 tarihine kadar kamu kurumları tarafından bağımsız denetçilikle ilgili yapılan sınavlara katılmış olanlar başarılı olamadıkları konulardaki eğitime katılabilirler.
15 Yıllık Mesleki Tecrübe Süresinin Hesaplanması
15 yıllık süre Bağımsız Denetim Yönetmeliğinde ve Bağımsız Denetçilik Uygulamalı Mesleki Eğitim Tebliğinde belirlenen esaslara göre hesaplanacaktır. Sürenin hesaplanmasında tereddüt edilen hususlar meslek mensubunun müracaatı üzerine KGK tarafından açıklığa kavuşturulacaktır. Diğer ayrıntılar için http://www.kgk.gov.tr/content_detail-318-589-sikca-sorulan-sorular-ve-cevaplari.html#A adresinde yer alan bilgileri inceleyiniz.
Eğitim Programı Kapsamında Verilecek Ana Konular ve Ücretleri: YMM’ler için
VERİLECEK EĞİTİM KONULARI Eğitim Yöntemi Eğitim Ücreti(1) Denetim Örgün 1.000 TL + % 8 KDV Muhasebe Standartları Örgün 1.000 TL + % 8 KDV Sermaye Piyasası, Bankacılık, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Mevzuatı Uzaktan 350 TL + % 8 KDV (1) KGK Ücretlerin miktarını belirlemiş ve başvuru sırasında tahsil zorunluluğu getirmiştir
SMMM’ler için
VERİLECEK EĞİTİM KONULARI Eğitim Yöntemi Eğitim Ücreti(2) Denetim Örgün 1.000 TL + % 8 KDV Muhasebe Standartları Örgün 1.000 TL + % 8 KDV Kurumsal Yönetim İlkeleri ve Finansal Yönetim Uzaktan 350 TL + % 8 KDV Sermaye Piyasası, Bankacılık, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Mevzuatı Uzaktan 350 TL + % 8 KDV (1) KGK Ücretlerin miktarını belirlemiş ve başvuru sırasında tahsil zorunluluğu getirmiştir.
Eğitim Yöntemi ile ilgili Açıklamalar
1. Eğitim 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunun 3.maddesinin 1.fıkrasının t alt bendi çerçevesinde ve Avrupa Kredi Transfer Sistemine (AKTS) uygun olarak yürütülecektir. 2. Ders programı 6 AKTS kredi notunu karşılamak üzere hazırlanmıştır. 3. Örgün eğitimler size önceden ilan edilecek yerlerde yüz yüze yapılacaktır 4. Uzaktan eğitimler internet aracılığı ile on-line olarak yapılacaktır. Uzaktan eğitimlerin tamamı aramızdaki protokol gereği İstanbul Üniversitesi tarafından yürütülecektir. Eğitim portalının adresi, kullanıcı isimleri ve şifreler katılımcılara başvuru sırasında verilecektir. 5. Eğitim dokümanları katılımcılara eğitim başlamadan önce verilecektir.
Eğitimlerin Süresi 1. Her bir eğitim konusu için 42 ders saati eğitim verilecektir. 2. Örgün eğitimlerin her biri için 42 saati karşılayacak 5 günlük programlar oluşturulacaktır. 3. Katılımcılar eğitim takvimlerini internetten görebilirler.
Eğitimlerde Başarının Değerlendirilmesi 1. Başarının değerlendirilebilmesi için örgün eğitimlerde % 80 devam zorunluluğu aranacaktır. 2. Sınavlara yapılacak itirazlar en geç 7 gün içerisinde karara bağlanacaktır. 3. Eğitim programını başarı ile tamamlayanların katılım belgeleri, başarı durumunun tespitinden itibaren on gün içerisinde Üniversitemiz tarafından hazırlanacaktır. 4. Katılımcılara ait devam ve başarı durumunu gösteren liste başarı durumunun tespitinden itibaren 7 gün içerisinde KGK’ya sunulacaktır. Senato Kararı: Katılımcının bu eğitim programında başarılı olduğu derslerden, Üniversitemizde daha sonra eğitim alacağı lisansüstü programlarında muaf tutulacağı hususu Üniversitemiz Senatosunda karara bağlanmıştır. Eğitim Verilebilecek Yerler
Adana, Osmaniye, Hatay, Niğde, Mersin, Gaziantep, Kahramanmaraş, Kayseri, Batman, Adıyaman, Şanlıurfa, Mardin, Nevşehir
Eğitim Programına Başvuru Koşulları ve Başvuru Süreci
1. Başvurular http://sem.cu.edu.tr adresinden yapılacaktır. 2. Aşağıdaki belgelerin sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Sahte belge yükleyenler hakkında kanuni işlem başlatılacaktır. a. Vesikalık fotoğraf ( son 6 ay içerisinde çektirilmiş ve net görüntü) b. Nüfus cüzdan fotokopisi (önlü-arkalı) c. Ücretin yatırıldığına dair banka dekontu d. Meslek ruhsatı e. Lisans veya Lisansüstü Mezuniyet Diploması 3. Takip açısından başvuru yapıldığına dair bilginin jsaglar@cu.edu.tr adresine bildirilmesi gerekmektedir. 4. Her bir grupta eğitim alabilecek meslek üyesi sayısı en fazla 35’tir. Gruplar kayıt başvuru sırasına göre oluşturulacaktır. 5. Eğitime katılma şartlarına sahip olunmadığının KGK tarafından sonradan tespiti halinde katılımcının uğrayabileceği zararlardan Üniversitemiz sorumlu tutulamayacaktır.
Eğitim Ücretinin Yatırılacağı Banka Hesap Numarası
Çukurova Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Banka : T.C. Ziraat Bankası Şube : Adana Çukurova Üniversitesi Şube Kodu : 1690 IBAN : TR800001001690255940205038 Eğitim Programı Koordinatörü ve İletişim Bilgileri
Adı ve Soyadı : Yusuf Ziya HALEFOĞLU Akademik Unvanı : Yrd.Doç.Dr. Adres : Çukrova Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Telefon : 05422671001 e-posta : yhalefoglu@cu.edu.tr
KESİN KAYIT YAPTIRMADAN ÖNCE EĞİTİM BAŞVURU DUYURUSU DİKKATLE OKUNMALIDIR…
|