Sağlık Turizminde Tutundurma
Tutundurma, hastanelerin hastaları ve muhtemel müşterileri ile kurduğu ve kuracağı tüm satın alma sağlayan satış tutundurma iletişimi çabalarına denilir. Bu dersteki temel amaç katılımcıları tutundurma ile birlikte diğer pazarlama iletişimi araçları ile de tanıştırmak, etkin kullanımına dair örnekler sunmaktır. Bulunduğunuz hastane, sağlık kuruluşu veya ilgili paydaş olarak temel amacımız pazarlamanın bilgilendirme, farkındalık yaratma ve hizmetten faydalanma amacına hizmet verme amacı ile pazarlama iletişimi araçlarının özelliklerini barındıracaktır. Bir hastanenin etkin bilgilendirmesi, stratejik olarak hizmet, fiyat, yer, süreç ve marka gibi öğelerle hasta ve potansiyel müşterilerine iletişiminin nasıl yapılabileceği incelenecektir.
İşlenecek Konular:
• Pazarlama iletişimi ve hizmetlerde pazarlama iletişimi.
• Stratejik olarak pazarlama iletişimine bir kapı: Bütünleşik Pazarlama İletişimi.
• Markayı desteklemek için pazarlama iletişimi.
• Pazarlama iletişiminin planlanması (hedefleme, konumlandırma, amaç, bütçeleme).
• Tutundurma araçları.
• Tutundurma araçları ile markayı desteklemek.
• Sağlık Kuruluşları açısından başarılı örnek olaylar.
• Sağlık kuruluşu için itme ve çekme stratejilerinin uygulanması.
• Kanaat liderlerinin tutundurma için hedeflenmesi.
Ders süresi iki saattir, ders etkileşimli şekilde yapılacaktır.
Ders Eğitmeni: Sinan Fikret Erk MsC.